Met de klantenservice van Oad bellen

11 januari 2019

Posted in Helpdesk en Servicedesk

Mijn vrouw en ik gaan graag op vakantie. Nederland is een mooi land, maar af en toe is het lekker om ergens anders te zijn. Het is goed om van omgeving te veranderen en wij krijgen altijd energie van een korte vakantie. We gaan het liefste naar zonnige landen en gaan dan vaak in de herfst, of in de winter. Tijdens deze periode is het vaak koud in Nederland en regent het veel, het is dan fijn om even de zon op te zoeken. Het is fijn dat je niet ver weg hoeft om van de zon te genieten. Als je naar bijvoorbeeld Spanje, Griekenland, of Turkije gaat, dan heb je grote kans dat het lekker weer is in de herfst, of in de winter. In de zomer is het soms in deze landen te warm, maar tijdens deze maanden is het vaak erg aangenaam. Het is ook fijn dat je niet veel geld hoeft uit te geven, want het leven in deze landen is goedkoper dan in Nederland. Hierdoor kunnen we lekker in een restaurant eten, zonder dat het veel geld kost. We boeken vaak met verschillende maatschappijen, maar boeken regelmatig met Oad. We vinden de reizen bij dit reisbureau erg goedkoop en vinden het fijn dat we niets zelf hoeven te regelen. Vaak gaat alles goed, maar laatst hadden we een probleem met het hotel en wilden de klantenservice van Oad bellen. Het hotel gaf aan dat we geen kamer hadden, maar ze begrepen niet dat we dit met Oad hadden geboekt. We hoopten dat de klantenservice van Oad ons kon helpen om dit probleem op te lossen. We konden het nummer van de klantenservice van Oad niet in onze emails vinden en moesten daarom online zoeken naar het nummer.

Het nummer van de klantenservice van OAD gevonden

Online zochten we eerst op de website van Oad naar het nummer van de klantenservice van Oad. Toen we dit nummer belden kregen we een bandje te horen en wij vonden het erg verwarrend. De verbinding was niet goed vanuit het buitenland en we wisten niet wat we moesten invoeren. Daarna werd de verbinden verbroken door de slechte connectie vanuit het buitenland. We zochten naar een andere manier om de klantenservice te spreken en vonden toen de website  deklantenservice.nl. Op de website van De Klantenservice vonden we een ander nummer dat we konden bellen en daarna werden we direct doorverbonden aan de klantenservice van Oad. Dit vonden wij erg gemakkelijk, want we hoefden niet meer een keuzemenu door en naar een robot te luisteren. De verbinding was deze keer ook beter, waardoor we nu wel goed konden horen. Over de telefoon legden we uit dat we bij het hotel stonden, maar dat de medewerker niet kon zien dat we al een reservering hadden. De medewerker van Oad zou het voor ons regelen en ons daarna terugbellen.

Een nieuw hotel

Ongeveer 15 minuten later werden we teruggebeld door een medewerker van de klantenservice van Oad. Blijkbaar was er een fout in het systeem van het hotel en hadden we wel een reservering, echter had het hotel de kamer al weggegeven. De medewerker kon een ander hotel voor ons regelen en excuseerde zich voor de problemen. Het andere was erg mooi en we vonden de fout niet zo erg. Gelukkig konden we via de website van De Klantenservice de medewerker van de klantenservice van Oad spreken.

  • We belden dit nummer, omdat de vorige verbinding slecht was
  • We hoefden niet het keuzemenu door en spraken direct een medewerker
  • De verbinding was deze keer wel goed en ons probleem werd opgelost
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn